JQuery with MasterPage in ASP.NET -


i'm trying use jquery asp.net pages, use master pages, , i'm having problems loading jquery javascript file.

when include file in markup of master page, works fine on pages in same directory master page:

<script src="jquery/jquery-1.4.2.min.js" type="text/javascript"></script> 

but breaks pages aren't in same directory master page. master pages inherit path of page includes them, relative path jquery .js file different, different pages. and, of course, can't have different relative paths in master file, because there's 1 of them.

i use absolute path:

<script src="/jquery/jquery-1.4.2.min.js" type="text/javascript"></script> 

but breaks if website installed virtual directory.

my next try use "~" indicate root of website:

<script src="~/jquery/jquery-1.4.2.min.js" type="text/javascript"></script> 

but script tag doesn't understand ~".

so tried in code-behind. oninit(), tried:

string url = "~/jquery/jquery-1.4.2.min.js"; url = this.resolveurl(url); page.clientscript.registerclientscriptinclude("jquery_js", url); 

and gives me errors when jquery javascript runs. have javascript in markup of page:

$(document).ready(function() {     ... } 

and "$" undefined. added alert beginning jquery-1.4.2.min.js, , it's loading ok, after bit of javascript in .aspx file has executed.

i tried scriptmanager.registerclientscriptinclude(), instead, same result.

you either use:

<script type="text/javascript" src="<%= resolveurl("~/jquery/jquery-1.4.2.min.js")%>"></script> 

or possibly build control essentialy remapping you:

<my:script src="~/jquery/jquery-1.4.2.min.js" /> 

or register clientscriptmanager, it's best put in page.


Comments

Popular posts from this blog

asp.net - repeatedly call AddImageUrl(url) to assemble pdf document -

java - Android recognize cell phone with keyboard or not? -

iphone - How would you achieve a LED Scrolling effect? -